Op 16 oktober vierde Wereldsolidariteit haar 45ste verjaardag! Meer dan 150 mensen van onze partnerorganisaties (zowel uit België als uit andere landen), onze externe partners (11.11.11, CNCD, ENABEL, IAO, enz.) en onze netwerken van vrijwilligers kwamen samen met ons dit feestelijk moment vieren. Graag willen we alle deelnemers en sprekers bedanken: bedankt voor uw steun aan de verandering die we zijn ondergaan. Bedankt ook voor het enthousiasme voor onze nieuwe identiteit. Onze verjaardag was immers het ideale moment om onze identiteit te versterken en een nieuwe naam en stijl te lanceren. Vanaf nu heet onze organisatie dan ook WSM.
"WSM - We Social Movements - Make change happen !"
Waarom een nieuwe visuele identiteit?
We besloten een tijdje geleden om onze communicatiestrategie te versterken. En dus moesten we allereerst onze identiteit als organisatie scherpstellen.
- We zijn een van de weinige nationale ngo’s in België: we (her)positioneren ons als één organisatie actief rond het recht op waardig werk en sociale bescherming.
- We verbinden onze partners in een netwerk, in de landen zelf, in de continenten én internationaal: we positioneren ons als actor en facilitator van een thematisch netwerk rond het recht op sociale bescherming.
- We gaan van verscheidenheid naar meer eenheid wanneer we communiceren.
- We evolueerden van ontwikkelingssamenwerking naar internationalisering.
- Met luide stem eisen we onze rol op als maatschappelijk middenveld, ten aanzien van overheid en economie: niet alleen in daden maar ook in woorden.
- Dat doen we niet alleen, maar met vele sociale bewegingen.
Wanneer de vlag de lading niet meer dekt moeten we ook vormelijk kunnen evolueren.
De weg naar een nieuwe visuele identiteit
De nieuwe huisstijl is de afronding van een proces waarbij vertegenwoordigers van onze verschillende stakeholders betrokken werden.
We bouwden een merkhuis en merkplatform waarbij we het DNA van onze organisatie beschreven. Deze constructies vormden de basis voor een korte en krachtige voorstelling van WSM in woorden en beelden.
Waar WSM vinden ?
- Ons nieuwe logo vind je hier.
- Onze slogan luidt: ‘Make change happen’. Voor Nederlandstalig en Engelstalig gebruik. In het Frans wordt dat: ‘Changeons la donne’. En voor de Spaanstaligen:’Juntos logramos el cambio’.
- Onze huisstijlhandleiding vind je hier.
- Het thematische netwerk komt ruim aan bod op deze website, met links naar de continentale blogs.
- Op Facebook en Youtube vind je ons terug onder WSM België
- Voor Instagram zoek je op wsm_ongo.
- Voor Twitter vind je ons als wsm_belgium terug.
Het evenement in beeld: